Langer Thuis Boekje van ZINN
Ouderen blijven langer thuis. Soms willen ze dat juist, soms is het niet anders. Maar langer thuis is niet altijd makkelijk. Daarom wilde ZINN een handje helpen in de vorm van een Langer Thuis Pakket.
Reclamebureau 212 Fahrenheit werd ingeschakeld om het het geheel vorm te geven en het pakket bekendheid te geven met een communicatiestrategie. Er werd nauw samengewerkt om precies de goede inhoud en vorm te vinden.
Het pakket is bedoeld om ouderen te helpen langer, maar vooral ook veilig en gezond thuis te laten wonen. In het pakket zit onder andere het Langer Thuis Boekje vol met tips voor ouderen en om hun thuis veilig, fijn en prettig te maken. MNKE mocht mede de inhoud bepalen en de teksten schrijven van het boekje en de website.
Een knipoog (maar niet een te grote)
Voor de tips en de teksten was de wens om het toegankelijk te maken en er een kleine knipoog in te verwerken. Nergens mocht de tekst belerend of te tuttig zijn, het boekje is juist ook bedoeld voor een groter publiek dan alleen ouderen. Immers, wij dertigers, veertigers en vijftigers wonen straks ook langer thuis en kunnen ons alvast voorbereiden. Een te grote knipoog was echter ook niet de bedoeling; ZINN heeft juist veel aandacht voor de complexiteit die soms speelt. Wel mocht de stijl fris en opvallend. Een mooie uitdaging!
Het Langer Thuis Pakket is veelvuldig besteld, net als het boekje. En dat kan nog steeds op www.langerthuispakket.nl.