UNO Bedrijfsadviseurs heeft zich gespecialiseerd in het begeleiden van ondernemers die te maken krijgen met bijzondere bedrijfssituaties. En de meeste ondernemers krijgen daar vroeg of laat mee te maken. Dit kan natuurlijk een positieve situatie zijn: het realiseren van groeiplannen of het aankopen van een bedrijf, bijvoorbeeld. Maar ook bij de wat minder rooskleurige scenario’s als liquiditeitsproblematiek of een faillissement, staat UNO klaar.
Ze kiezen bewust voor een eerlijke, onafhankelijke en persoonlijke aanpak met veel respect voor de ondernemer. Niet beslissen vóór de ondernemer, maar mèt de ondernemer, want het gaat vaak om hun levenswerk.
Hun website droeg dat naar eigen zeggen nog niet genoeg uit. UNO wilde een meer conversiegericht website met content centraal. Internetbureau Nordique ontwierp de online strategie en bouwde vervolgens de website. Nordique gaat voor resultaat, dus werd er een conversiegerichte website gemaakt met een moderne, rustige look and feelen veel aandacht voor verhalen.
Want niets converteert zo goed als uitstekende content, toch?
Die content mocht MNKE maken.
Aanpak: beginnen bij het begin
Na een uitgebreide strategische briefing van Nordique en een kennismaking met de mensen van UNO, werd al snel duidelijk dat de toon echt anders mocht. Persoonlijker, dichter bij de ondernemer en duidelijker in de uitleg van lastige zaken. Ook wilden ze heel graag een meer verhalende vorm voor hun cases.
De wensen voor de nieuwe toon werden vastgelegd in een zogenaamde leidraad. In een leidraad staat kort samengevat met welke overwegingen er keuzes zijn gemaakt voor tone of voice, aanspreekvormen en uitspreekvormen. En worden deze punt voor punt vastgelegd. Dat is vooral voor UNO handig: zo kunnen ze later ook zelf makkelijk cases en andere content maken en blijft deze gegarandeerd in dezelfde stijl als de rest van de website.
Spoedcursus bijzondere bedrijfssituaties
De volgende stap? Inlezen, inlezen, inlezen! De materie rondom bijzondere bedrijfssituaties is vrij complex. Dat goed kunnen verwoorden betekende goed onderzoek. Niet alleen door al het aangeleverde materiaal van UNO door te nemen, maar ook door verder te kijken: de concurrentie onderzoeken, vaktermen opzoeken en cases lezen over gerelateerde situaties. Leerzaam!
Content & contentkalender
Door een goede briefing, de hoge kwaliteit van aangeleverde teksten en een grondig vooronderzoek, konden de teksten snel worden gemaakt. Gelijk geplaatst in de website (dus geen gedoe met verschillende feedbackversies in Word) en meteen geoptimaliseerd voor zoekmachines.
De nieuwe toon was even wennen, maar werd goed ontvangen. Helemaal in combinatie met de nieuwe stijl van de website kwam er een mooi, compleet en passend plaatje tot stand.
MNKE heeft vervolgens een content kalender opgeleverd als basis voor UNO om zo ook na de oplevering van de website het maken en plaatsen van nieuwe content te borgen.
Fijne samenwerking, mooi resultaat
Ik ben er heel erg van overtuigd dat de mooiste resultaten voort komen uit fijne samenwerkingen. Soepel kunnen communiceren, goed van elkaar snappen wat de bedoeling is en vooral: een gezamenlijk gedragen passie voor het realiseren van dat mooie resultaat. In deze case waren alle ingrediënten aanwezig.
Tot slot: een mooi compliment van Kyra Weaver, Business Analist & Marketeer bij UNO Bedrijfsadviseurs:
“Minke weet als geen ander de kern te destilleren uit complexe en specialistische tekst om daar vervolgens een mooi verhaal van te maken, wat goed resoneert met de beoogde lezer. Content marketing kan een geheimzinnig vakgebied zijn, maar met Minke’s scherpe en creatieve ideeën zijn wij een heel eind op weg geholpen!”
Het resultaat kun je bekijken op www.uno-advies.nl.