Verrasme

Van Hulley: online marketing

Van Hulley: een van de meest charmante bedrijven die ik ken. Een concept dat bij iedereen een glimlach tovert. En met ontzettend bevlogen mensen. Heel blij en trots dat we al twee jaar mogen werken voor dit sociale bedrijf.

Eerst pitch van sociaal en duurzaam bedrijf

Ik heb er bij mogen zijn toen Jolijn Creutzberg haar idee pitchte voor een groep ondernemers. Zij had ontdekt dat je van een overhemd precies een boxershort kon maken. Haar man had namelijk een overhemd in de kast hangen die vanwege speciale herinneringen niet weg mocht, maar ook niet meer dragen werd door de versleten boord. Jolijn gaf dit overhemd een nieuw leven en haar man was blij.

En als haar man daar blij van zou worden, zouden andere mannen dat wellicht ook wordenLR - IMG_5868_wel. Dus werd dat haar nieuwe product: boxershorts van boventallige overhemden. Mensen konden het shirt opsturen en kregen dan een paar dagen dat shirt terug als ondergoed. Charmant, grappig en een mooie manier van recycling. Maar daar hield haar concept niet op. Ze had in theorie makkelijk een lagelonenlandfabriek kunnen benaderen om de boxershorts te maken, maar Jolijn wilde het anders. Jolijn wilde een eigen atelier en de boxershorts laten maken door vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt, om welke reden dan ook. Zij zouden zo werkervaring opdoen. Win-win-win.

Al twee lichtingen Van Hulley vrouwen

22gezamenlijksmallGeen gemakkelijke opgave. Maar Jolijn liet zich niet weerhouden door lastig. Jolijn zette door en heeft in drie jaar tijd een prachtig bedrijf gebouwd met exact de pijlers die ze voor ogen had. Elk jaar stromen er 10+ vrouwen in en naast werkervaring krijgen ze ook een opleiding bij een ROC. De tweede lichting is net afgestudeerd. Na Van Hulley zijn vrouwen gaan doorstuderen aan het mbo/hbo, zijn eigen ondernemingen gestart of hebben inmiddels betaald werk bij onder andere de Rijksuniversiteit Groningen.

 

Daarnaast hebben ze duizenden mannenboxers en vrouwenboxers gemaakt van onderhemden die anders werkeloos in de kast hadden gehangen of waren weggegooid. Per Van Hulley boxershort worden er honderden liters water bespaard en vanuit die gedachte werden ze Runner-Up in de Circulair Awards 2016.

Van Hulley werkt

Kortom: Van Hulley werkt. En wij zijn trots dat we voor Van Hulley mogen werken. We doen alle social media en werken (soms samen met andere specialisten) aan online media campagnes. We dragen bij aan de PR en proberen de verhalen van Van Hulley en de Van Hulley vrouwen zo goed mogelijk te vertellen, we helpen bij events, bijeenkomsten of fotoshoots en hebben ook de zakelijke website gerealiseerd in bouw, design en tekst.

Er gebeurt veel bij en rondom Van Hulley: dat maakt ons werk afwisselend en vraagt soms snel schakelen. Daarom hebben we korte lijnen en een wekelijks overleg om zo “on top” te kunnen blijven.

Blij merk

Van Van Hulley word je blij. Als je er eentje laat maken, als je er eentje draagt of als je over Van Hulley leest. En wij worden erg blij van werken voor Van Hulley.

Meer weten over Van Hulley? Check hun website, het blog en volg ze vooral op Facebook!

10small